Коммуналдық мемлекеттік мекемесі  Ақмола облысы  білім  басқармасының «Степногорск қаласы, №17 «Психологиялық - педагогикалық түзету кабинеті»
Коммунальное государственное  учреждение управления образования Акмолинской области «Кабинет психолого-педагогической коррекции» №17, город Степногорск»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Аутист баланы тәрбиелеу бойынша ата-аналарға кеңестер

Аутист баланы тәрбиелеу бойынша ата-аналарға кеңестер


Ересектер үшін алдау парағы немесе аутист балалармен жұмыс істеу ережелері
1. Баланы сол қалпында қабылдаңыз.
2. Баланың мүдделерінен шығу.
3. Бала өмірінің белгілі бір режимі мен ырғағын қатаң сақтау.
4. Күнделікті әдет-ғұрыптарды сақтаңыз (олар баланың қауіпсіздігін қамтамасыз етеді).
5. Баланың ыңғайсыздығын білдіретін вербальды және вербалды емес сигналдарын ұстауды үйреніңіз.
6. Бала айналысатын топта немесе сыныпта жиі болыңыз.
7. Балаңызбен мүмкіндігінше жиі сөйлесіңіз.
8. Қарым-қатынас пен оқу үшін қолайлы жағдайды қамтамасыз ету. Балаға анық көрнекі ақпаратты (сызбалар, карталар және т.б.) пайдалана отырып, оның әрекетінің мәнін шыдамдылықпен түсіндіріңіз Баланы шамадан тыс жұмыс істеуден аулақ болыңыз.
Өмірде ерте балалық аутизм кейбір жағдайларда баланың бар болуына байланысты анықталады
• сөздердің, сөйлемдердің белсенді сөздігінде жоқ.
Басқа жағдайларда аутист бала айтады
• қаралған мультфильмдердегі, радиобағдарламалардағы байланысы жоқ сөз тіркестері, ересектерден кейін сөздерді қайталайды.
• Көбінесе баланың сөйлеуі естілетін дыбыстарды, сөздерді, сөз тіркестерін еріксіз қайталаумен толығады (эхолалия). Ересек адамның сұрағына: «Бұл не?» Бала: «Бұл не?» деп жауап береді.
Аутизм 3-5 жаста айқын көрінеді және қорқыныш, агрессия, өзін-өзі агрессия және стереотиптік мінез-құлықпен бірге жүруі мүмкін.
Ата-аналар сәбиін құрдастарымен салыстырмай-ақ, оның даму деңгейін барабар бағалауы және жетістіктер динамикасына назар аударуы керек.
Ата-ана әрекеттері:
1. Тұрақты болыңыз. Ата-аналар балаға бейімделу үшін уақыт қажет екенін есте ұстағанды ​​ұнатады. Балаңызбен жұмыс істейтін психологтармен, дефектологтармен «бір толқын ұзындығында» болуыңыз керек. Ата-аналар сыныпта не болып жатқанын, балаға қандай талаптар қойылатынын біліп, мамандардың ұсыныстарын орындауы керек. Үйде және сыныпта талаптардың бірлігін сақтау оның жетістігін нығайтуға көмектеседі. Талаптардың бірлігі сақталмаса, баланың басында тәртіпсіздік пайда болады, сабақтар түкке тұрғысыз болады.Отбасында ереже құрастырыңыз: егер қандай да бір әрекетке тыйым салынса (мысалы, тоңазытқышқа шықпау), онда ол барлық отбасы мүшелері үнемі бақылайды. Ересектер өздері ұстанса (тек асүйде тамақтанса, дәлізде аяқ киімін шешсе, т.б.) бала тез үйреніп, ережелерді сақтай бастайды.
 2. Баланың өмірін болжамды және оған түсінікті етіп жасаңыз. Бұл ереже балаңызға қандай оқиғалар болатынын алдын ала білуге ​​жайлылық береді. Қарапайым күнделікті кесте бұған өте сәйкес келеді. Ол баланың іс-әрекетін, жүруін, тамақтануын, гигиеналық процедураларды және т.б., оқиғаларды суреттермен белгілей отырып, құрастырылуы мүмкін. Біз күнделікті өмірде мүмкіндігінше аз кенет өзгерістер жасауға тырысуымыз керек. Егер бұл өзгерістер орын алуы керек болса, онда бала оларға алдын ала дайындалады.
 3. Балаңызды жақсы мінез-құлқы үшін марапаттаңыз. Жақсы мінез-құлық танытқанда, нұсқауларыңызды орындаған кезде, жаңадан үйренген жаңа дағдыны қолданған кезде оны бірден мадақтаңыз. Жағымды тосын сый түріндегі жұмыс үшін эмоционалды және уақтылы марапаттау балада қалаған мінез-құлықты тез қалыптастыруға көмектеседі. Бұл қалаған мінез-құлықты позитивті күшейту деп аталады.
4.Балаңыз үшін жеке аймақ жасаңыз. Бұл баланың жалғыз қалуы, ойнауы, демалуы мүмкін бөлмедегі немесе пәтердегі кеңістік. Бұл аймақты балаға көрнекі түрде түсінуге болатындай етіп белгілеуге болады (еденнің түсі, аймақтың шекарасын түрлі-түсті таспамен белгілеу). Бұл ретте, ең алдымен, бала ашуланған жағдайда өзіне немесе басқаларға зиян келтіруі мүмкін қауіпті заттардың жоқтығына көз жеткізу керек.
 5. Бала бала болып қалады. Сіздің балаңыз тек үйреніп қана қоймай, барлық балалар сияқты ойнайтынын әрқашан есте сақтаңыз. Оны қалай күлдіретінін, күлдіретінін және бірге ойнауға деген қызығушылығын алдын ала тазалаңыз. Егер ол компанияда ойнау әлдеқайда қызықты және қызықты екенін түсінсе, үлкен артықшылық бар.
6. Баланың сенсорлық ерекшеліктерін зерттеу. Аутизмі бар көптеген балалар дыбыстарға, жарықтарға және жанасуға парадоксальды жауаптар көрсете алады. Олардың қайсысы сіздің балаңыз үшін жағымсыз, ал қайсысы, керісінше, оны тыныштандыратынын біліңіз. Мұны біле отырып, сіз жағымсыз тітіркендіргішке жауап ретінде бала бейсаналық түрде теріс реакция беретін жағдайдың алдын аласыз.
7. Емдеуді бастағанда, бәріне көмектесетін жалғыз емдеу әдісі жоқ екенін ескеріңіз. Әрбір бала бірегей, әрқайсысының күшті және әлсіз жақтары бар. Өкінішке орай, аутизм емделмейді және оның балада пайда болу себептерін жоя алатын ем жоқ. Дәрі-дәрмек тек аутизм белгілерін жеңілдетеді, білімді игеруді жеңілдетеді.Аптасына 25-40 сағаттан тұратын күнделікті сабақтың дұрыс таңдалған бағдарламалары ғана оған пайдалы және қоғамға бейімделеді. Көбінесе бұл мінез-құлық терапиясы, сөйлеуді дамыту, сенсорлық интеграция, кинезиотерапия және т.б.
- аутизммен ауыратын бала, кез келген бала сияқты, жеке тұлға, сондықтан жалпы ұсыныстарды пайдалана отырып, оны да ескеру қажет.


Әлі пікірлер




Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 05.08.2016 14:23
Құрылған күні: 20.04.2022 12:18

Текст