Аутизм туралы мәлімет
Кричим! Услышьте нас!
О дap бесценный - в звуки облачать слова
В союзе сути и звучанья! Не я...
Мне больно! Господи, ты слышишь? Больно!
Как долго длится немота!
Как бесконечен океан молчанья!
И вот уже и вольно, и невольно
Забралась в душу темнота.
Устала ждать. И на свободу
Из плена черепа слова устали рваться,
Тоска диктует сердцу непогоду.
Но неужели я готова мраку сдаться?!
Принять в судьбу, найти в найти позитив,
Жить, в мелодраму бурю обратив...
Ну нет, спасибо! Господи, Ты слышишь?
Я боль перетерплю, я человек - не зверь.
И голос мой тюрьмы разрушит крышу,
И в полнозвучный мир откроется мне дверь.
Аутизммен ауыратын 8 жасар қыздың өлеңі...
Оқып, достарыңызға айтыңыз!
Дүниежүзілік аутизм ұйымының мәліметі бойынша, соңғы онжылдықта аутизммен ауыратындар саны 10 есеге өсті және ол әлі де өсе береді деген сенім бар. Қазіргі уақытта әрбір 150-ші бала аутизм спектрінің бұзылуынан зардап шегеді. Ерте диагностика психологиялық-педагогикалық көмекті уақтылы бастауға мүмкіндік береді және балаға мектеп жасына дейін өтемақы беруге мүмкіндік береді. Маманға неғұрлым тезірек көрінсеңіз, балаңыздың сауығу мүмкіндігі соғұрлым жоғары болады. Төмендегі белгілердің болуы баланың қауіп-қатерге ұшырағанын* көрсетеді және оның қалыпты дамып жатқанына көз жеткізу үшін тексеруден өту керек.
Егер сіздің балаңызда осы белгілердің бірнешеуі болса, дереу дәрігерге қаралыңыз!
• 16 айлығында сөз білмейді;
• 24 айлық жаста екі сөзден тұратын мағыналы сөз тіркестерінің болмауы (еліктеу немесе қайталау жоқ);
• 10 айлығында аты-жөнімен шақыруға жауап жоқ;
• Кез келген сөйлеуді жоғалту (немесе дірілдеу);
• Бала бөтен адамдардан қорқады немесе өзінің және басқаның айырмашылығын көрсетпейді;
• Бала көзге тікелей тиюден аулақ болады;
• Бала қайталанатын, мағынасыз ойындарға бейім;
• Балада оны сағаттап басып алатын оғаш әдеттер бар - ол, мысалы, бір нәрсеге арқасын ысқылауды немесе анасының шашынан жұлуды ұнатады;
• Бала «Ана қайда? Допты әкел»;
• Бала сізге еліктемейді, мысалы, телефонды құлағына тақамайды;
• Бала өзіне қажет нәрсені көрсетпейді, бірақ бүкіл қолын көрсетеді немесе жылайды;
• Бала сізден көмек сұрамайды, ол бәрін сізден жақсы білетін сияқты;
• Тамақтануда үлкен селективтілік жиі кездеседі;
• Бала белгілі бір нәрселерді ғана жейді және диетадағы өзгерістерді ұнатпайды;
• Стереотиптің көрінісі (мысалы, бір сөздерді қайталау, көз алдында қол алысу, бірдей маршруттарға байлану, ұзақ монотонды тербелу).
Көптеген ұлы адамдар аутизмнің жеңіл түрінен зардап шекті: А.Эйнштейн, И.Ньютон. Дж.Оруэлл, Х.Уэллс, В.Моцарт, Кант – олардың кемеңгерлігінің себебі де осы.
Біздің Қоғамның түсінігі мен мамандардың білікті көмегі аутизммен ауыратын балаларға олардың қоғамымыздың лайықты мүшесі бола алатынына сенім ұялатады. Бүкіл әлемде 2 сәуірде айтып жатқандары осы ғой!
Негізінен аутизм туралы «Жаңбыр адамы» фильмінен білеміз, онда басты кейіпкер, аутист адам ұшақта ұшуға қорқады, бір уақытта телешоуларды көруге мәжбүр, феноменальды есте сақтау қабілеті бар.
Ал бұл адамдар өмірде қандай, олардың барлығында ұқсас қасиеттер бар ма?
Олардың барлығы әртүрлі, әрқайсысының өзіндік ерекшеліктері бар, мүлдем басқа мінез-құлық көрсетеді. Аутизм қарым-қатынастан пассивті аулақ болу, немқұрайлылық, қоршаған ортаға реакцияның болмауы ретінде көрінуі мүмкін. Басқа жағдайларда баланың адамдармен қарым-қатынасқа белсенді теріс қатынасы мүмкін. Мұндай бала, әдетте, стереотиптердің қалыптасуына бейім, өміріндегі кез келген өзгерістерге өте ауыр шыдайды. Аутист балалар бар, олар қарым-қатынас жасағысы келетін сияқты, бірақ олар әлеммен диалогқа түспейді, олар өздері туралы бірдеңе айтады, көп сөйлейді. Оларда қарым-қатынас бұзылады, олар ойында әңгімелесушіні, серіктесті сезбейді. Бір адамға өте қатты тәуелді балалар бар. Бұл жағдайда сыртқы әлеммен байланыс тек осы адам арқылы жүзеге асырылады (мысалы, ана арқылы). Бала сол адамды жоғалтып аламын ба деген қорқынышпен өмір сүреді. Ол өте қобалжығыш және ұялшақ. Бірақ егер сіз аутист балалармен жұмысты мүмкіндігінше ерте бастасаңыз, олардың қабілеттеріне қарай және мінез-құлық ерекшеліктерін ескере отырып, олардың эмоционалдық дамуында айтарлықтай оң өзгерістерге қол жеткізуге болады: олар адамдарға назар аудара бастайды, олардың әрекеттеріне еліктейді, қарым-қатынас жасау, тактильді байланысқа ұмтылу, эмоционалды қолдау басқа балалармен қарым-қатынасты қалыптастырады. Олардың барлығы бір түрлі.
Аутизммен ауыратын адамдардың өмірі туралы естеліктерін оқи отырып (кейбіреулері бұл туралы кітаптар жазған), олардың қаншалықты ерекшеленетінін көруге болады. Мысалы, Темпл Грандин (ол Аспергер синдромымен ауырады, ол «Үміт есіктерін ашу» кітабының авторы) қиялды ойлауы дамыған, сөйлеуі дамыған жоғары эмоционалды адам. Егер сіз, мысалы, әлеуметтік қызметкер болған Ирис Йоханссонды (Швеция) оқысаңыз, оның «Ерекше балалық шақ» кітабы аутизмнің мүлде басқа көрінісін сипаттайды: Ирис бала кезінде сөйлемейтін және өте салмақты аутист бала болған. мінез-құлық проблемалары. Бірақ бәрібір, барлық аутист адамдарды біріктіретін ортақ нәрсені бөліп көрсетуге болады: қайталанатын мінез-құлық; интеллектуалды дамумен байланысты емес, қиялдау қабілетінің жоқтығы немесе аздығы; сөйлеу және вербалды емес қарым-қатынас саласындағы сапалы нашарлау, сонымен қатар интеллектуалдық дамудан тыс.
Біздің Қоғамның түсінігі мен мамандардың білікті көмегі аутизммен ауыратын балаларға олардың қоғамымыздың лайықты мүшесі бола алатынына сенім ұялатады. Өйткені, 2-сәуірдің әңгімесі осы.